top1
top2

Pełnomorski rejs żeglarski 2014

W roku szkolnym 2013/2014 odbył się drugi pełnomorski rejs żeglarski zorganizowany przez UKS „POLON”. Siedmioro ochotników pod dowództwem Kapitana Bogusława Marca pokonało niebezpieczne wody Morza Bałtyckiego. Celem podróży była Szwecja i wspaniała przygoda.

Zaczęliśmy w macierzystym porcie Puck w którym co roku organizowane są obozy żeglarskie z naszej szkoły. Naszym środkiem transportu był znakomicie sprawujący się jacht s/y Wodnik II PZ 926. Bałtyk przepłynęliśmy w mieszanych nastrojach spowodowanych chorobą morską. Jednak gdy dopłynęliśmy do pierwszego szwedzkiego portu Grönhögen, czuliśmy się świetnie. Następnie odwiedziliśmy port Kalmar, gdzie spotkaliśmy bliźniaczy jacht s/y Bosmat. Wspólnie wymieniliśmy się wrażeniami i zwiedziliśmy piękny zamek oraz rynek. Następnego dnia razem żeglowaliśmy do ostatniego już portu Kristianopel. Tam po odpoczynku i przygotowaniu do przepłynięcia Bałtyku rozstaliśmy się z załogą Bosmata i bez większych problemów wróciliśmy do ojczyzny. Dodatkowo zwiedziliśmy Gdańsk i Hel.

Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Mamy nadzieję, że za rok uda nam się ponownie wypłynąć na wielkie wody.